Benjamin Bloom és doctor d'educació a la universitat de Chicago i va formar part de l'estudi de la Taxonomia de Bloom . Aquesta taxonomia reculll objectius per l'aprenentatge i resumeix els diversos coneixements i habilitats en les TIC adquirides.
Dins aquesta taxonomia trobem relacions cognitives, psicomotores i afectives.
En aqusta imatge podem observar la modificació que va patir la taxonomia de Bloom
Despress de tot aquets sementres hem après a realitzar activitats utilitzant diferents recursos els quals ens han aproparat cada dia més a les TIC .
Aquesta piràmide explica les capacitats aque adquirim aal utilitzar les TIC . A l'utilitzar aquestes capacitats fem una assimilació i una acomodacio dels nostres esquemes mentals per tal d'afavorir la nostra contrucció significativa .
L'any 2008, la Taxonomia de Bloom s'actualitza i reb el nom de: Taxonomia de Bloom per a l'Era Digital.
L'any 2008, la Taxonomia de Bloom s'actualitza i reb el nom de: Taxonomia de Bloom per a l'Era Digital.
TAULA 2008
LES METÀFORES EXPLICADES A L'AULA :
Metàfora tutorial, l'ordinador com a tutor.
Exemples: Entrena't per llegir o JClic
La metàfora de la construcció, l'ordinador com a alumne.
Un exemple seria Scratch -
La metàfora del laboratori, l'ordinador com a simulador.
Metàfora tutorial, l'ordinador com a tutor.
Exemples: Entrena't per llegir o JClic
La metàfora de la construcció, l'ordinador com a alumne.
Un exemple seria Scratch -
La metàfora del laboratori, l'ordinador com a simulador.
La metàfora de la caixa d'eines, l'ordinador com a eina.
Conclusions dels avantatges que ens aportes aquets programes extretes pel grup classe:
-skype(veure i palrar a grans distàncies)
-videos de conferència en grup, podent interactuar 10 persones alhora.
-imatges recollides per satèlit digital (veure el que està passant en un altre lloc en el mateix moment).
-triar la música que volem escoltar en línea.
-google maps (ens aprofitem de les imatges per guiar-nos just en aquell moment).
-corrector de text, i modificar el text escrit, ja que a mà no ho podiem fer.
-treballs col·laboratius online.informació exterta del blog de GTIC
-skype(veure i palrar a grans distàncies)
-videos de conferència en grup, podent interactuar 10 persones alhora.
-imatges recollides per satèlit digital (veure el que està passant en un altre lloc en el mateix moment).
-triar la música que volem escoltar en línea.
-google maps (ens aprofitem de les imatges per guiar-nos just en aquell moment).
-corrector de text, i modificar el text escrit, ja que a mà no ho podiem fer.
-treballs col·laboratius online.informació exterta del blog de GTIC
No hay comentarios:
Publicar un comentario