jueves, 20 de diciembre de 2012

EDUCATEKA

TAXONOMIA DE BLOOM

Benjamin Bloom és doctor d'educació a  la universitat de Chicago  i va formar  part de l'estudi de la  Taxonomia de Bloom . Aquesta taxonomia reculll objectius per l'aprenentatge i resumeix els diversos coneixements i habilitats en les TIC adquirides. 

 Dins aquesta taxonomia trobem relacions cognitives, psicomotores  i afectives.
 En aqusta imatge podem observar la modificació que va patir  la taxonomia de Bloom 






laguiadelformador.wordpress.com

 Despress de tot aquets sementres hem après a realitzar activitats utilitzant diferents recursos els quals ens han aproparat cada dia més a les TIC .


Aquesta  piràmide explica les capacitats aque adquirim aal utilitzar les TIC . A l'utilitzar aquestes capacitats fem una assimilació i  una acomodacio dels nostres esquemes mentals per tal d'afavorir la nostra contrucció significativa .


L'any 2008,  la Taxonomia de Bloom  s'actualitza  i reb el nom de:  Taxonomia de Bloom per a l'Era Digital.

TAULA 2008
taxonomia de bloom



LES METÀFORES EXPLICADES A L'AULA :

Metàfora tutorial, l'ordinador com a tutor. 


Exemples: Entrena't per llegir o  JClic

La metàfora de la construcció, l'ordinador com a alumne.

Un exemple seria Scratch -

La metàfora del laboratori, l'ordinador com a simulador. 

La metàfora de la caixa d'eines, l'ordinador com a eina. 

 Conclusions dels avantatges que ens aportes aquets programes  extretes pel grup classe: 

-skype(veure i palrar a grans distàncies)
-videos de conferència en grup, podent interactuar 10 persones alhora.
-imatges recollides per satèlit digital (veure el que està passant en un altre lloc en el mateix moment).
-triar la música que volem escoltar en línea.
-google maps (ens aprofitem de les imatges per guiar-nos just en aquell moment).
-corrector de text, i modificar el text escrit, ja que a mà no ho podiem fer.
-treballs col·laboratius online.
informació exterta del blog de GTIC




No hay comentarios:

Publicar un comentario