Les 4 metafores de
Charles Crook
Charles Crook professor de TIC i educació a la Facultad de Educación de la Universidad de Nottingham, ens deleita amb un llibre anomenat "Ordenadores y aprendizaje colaborativo".
En aquest ens parla de les diverses formes d'orientar l'aprenentatge amb els ordinadors i ho fa basant-se en 4 metàfores.

A través d'aquestes metàfores ens mostra explica com la tecnologia ens ajuda a ensenyar a aprendre depenent de la funció que faci l'ordinador.
1. METÀFORA TUTORIAL: l'ordinador com a tutor.
Utilitilza el model tradicional.
L'ordinador lidera l'aprenentage que va dirigit a l'alumnat.
L'ordinador lidera l'aprenentage que va dirigit a l'alumnat.
Els programes tutorials tenen en compte la sequerciació d'activitats i la seva dificultat, es a dir, respecten la etapa evolutiva.
Cal dir que la informació que ens ofereix l'ordinador proporciona coneixements significatius que ajuden a avançar.
Cal dir que la informació que ens ofereix l'ordinador proporciona coneixements significatius que ajuden a avançar.
Alguns exemples on:
Jclic o tutorials d'internet o youtube.
![]() |
cvonline.uaeh.edu.mx |
2. METÀFORA DE LA
CONSTRUCCIÓ: L'ordinador com alumne
L'alumne partcicipa activament en la construcció del seu aprenentatge. Crea, experiemnta i reflexiona sobre el seu trebalL. És ell qui lidera l'activitat ordenant a l'ordinador les tasques que ha de realitzar.
Un bon exemple seria el programa Scratch. El qual vam treballar a l'aula.
![]() |
softwareybarralibre.org |
3. METÀFORA DEL
LABORATORI: L'ordinador com a simulador
Permet fer una aprenentatge per descoberta .
Són sistemes tancats i aixó vol dir que podem manipular paràmetres però no afegir-los ni modificar-los.
Són sistemes tancats i aixó vol dir que podem manipular paràmetres però no afegir-los ni modificar-los.
Un exemple de
simulador podria ser Crayon Physics
4. METÀFORA DE LA AIXA D'EINES: l'ordinador com a eina
Els ordinador ha anant gafafant força i avui en dia és una eina imprescindible a les llars i sobre tot a les escoles.Per la quals cosa és necessari proporcionar espais d'aprenentages on els infants puguin utilitzar eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació per tal que en un futur siguin persones competents i albafetitzades en les TIC.
Per mostrar la rellevancia que tenen aquestes màquines us deixo 10 activitats que fa uns anys no es podrien haber realitzat sense un ordinador:
Els ordinador ha anant gafafant força i avui en dia és una eina imprescindible a les llars i sobre tot a les escoles.Per la quals cosa és necessari proporcionar espais d'aprenentages on els infants puguin utilitzar eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació per tal que en un futur siguin persones competents i albafetitzades en les TIC.
Per mostrar la rellevancia que tenen aquestes màquines us deixo 10 activitats que fa uns anys no es podrien haber realitzat sense un ordinador:
·
Fer un conferència amb grup mitjançant la webcam
·
Fer una connexió en directe amb un loc en concret.
·
Atualitzar coses al moment.
·
Trobar música en línia i escollir-la
·
Modificar un text escrit
·
Comunicar-nos a través de les xarxes socials.
·
Penjar i veure tutorials per aprendre
·
Fer operacions bancaries des de casa
·
comprar viatges per internet
·
Veure un programa de televisió sense que tinguis
televisió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario