jueves, 13 de diciembre de 2012

les 4 metàfores de Charles Crook

Les 4 metafores de Charles Crook

Charles Crook  professor de TIC i educació a la  Facultad de Educación de la Universidad de Nottingham,  ens deleita amb un llibre anomenat "Ordenadores y aprendizaje colaborativo". 

En aquest ens parla de les diverses formes d'orientar l'aprenentatge amb els ordinadors i ho fa basant-se en 4 metàfores. 




A través d'aquestes metàfores  ens mostra explica com la tecnologia  ens ajuda a ensenyar a aprendre depenent de la funció que faci l'ordinador.






1. METÀFORA TUTORIAL: l'ordinador com a tutor.

Utilitilza el model tradicional.
L'ordinador lidera l'aprenentage que va dirigit a l'alumnat.
Els programes tutorials tenen en compte la sequerciació d'activitats i la seva dificultat, es a dir, respecten la etapa evolutiva. 
Cal dir que la informació que ens ofereix l'ordinador proporciona coneixements significatius que ajuden a avançar.

Alguns exemples on: Jclic o tutorials d'internet o youtube.
cvonline.uaeh.edu.mx


2. METÀFORA DE LA CONSTRUCCIÓ: L'ordinador com alumne

L'alumne  partcicipa activament en la construcció del seu aprenentatge. Crea, experiemnta i reflexiona sobre el seu trebalL. És ell qui lidera l'activitat ordenant a l'ordinador les tasques que ha de realitzar.

Un  bon exemple seria el programa Scratch. El qual vam treballar a l'aula.


softwareybarralibre.org


3. METÀFORA DEL LABORATORI: L'ordinador com a simulador

Permet fer una aprenentatge  per descoberta . 
Són sistemes tancats  i aixó vol dir que podem manipular paràmetres però no afegir-los ni modificar-los.

Un exemple de simulador podria ser  Crayon Physics 





4. METÀFORA DE LA AIXA D'EINES: l'ordinador com a eina


 Els ordinador ha anant gafafant força i avui en dia és una eina imprescindible a les llars i sobre tot a les escoles.Per la quals cosa és necessari proporcionar espais d'aprenentages   on els infants puguin  utilitzar eines que els hi  permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació per tal que en un futur siguin persones competents i albafetitzades en les TIC.  

Per mostrar la rellevancia que tenen aquestes màquines us deixo  10 activitats que fa uns anys no es podrien haber realitzat sense un ordinador:

·                     Fer un conferència amb grup mitjançant la webcam
·                     Fer una connexió en directe amb un loc en concret.
·                     Atualitzar coses al moment.
·                     Trobar música en línia i escollir-la
·                     Modificar un text escrit
·                     Comunicar-nos a través de les xarxes socials.
·                     Penjar i veure tutorials per aprendre
·                     Fer operacions bancaries des de casa
·                     comprar viatges per internet
·                     Veure un programa de televisió sense que tinguis televisió.



No hay comentarios:

Publicar un comentario